Hemstädning

Så här fungerar det med vårt abonnemang på hemstädning:

  1. Vi inleder alltid med ett kostnadsfritt hembesök där vi går igenom Era önskemål och förutsättningar.
  2. Vi dokumenterar hur Er bostad ser ut och speciella önskemål.
  3. Vi kommer överens om antal timmar Ni vill abonnera på, dag för utförande, utkvitterande av nycklar och ev. larmkoder osv.
  4. Du får Din speciella städerska/are tilldelad som givetvis har skrivit på sekretessförbindelse m m.
  5. Du får vårt städpaket med microtrasor och moppar. Ni håller själva med en väl fungerande dammsugare och de kemikalier Ni vill använda. Ni kan också handa kemikalier direkt av oss.
  6. Normalt brukar vi starta med en rejäl storstädning för att "nollställa" allt inför vårt löpande samarbete.

I den löpande abonnemanget ingår generellt i alla rum t ex:

  • Dammtorkar fönsterbrädor och karmar. Dammtorkar lampor, och övrig inredning samt tavelramar så länge allt är inom räckhåll.
  • Dammsugning av golv, lister, elkontakter, element, mattor m m
  • Fuktmoppar alla golv.
  • Putsar speglar
  • Tömmer papperskorgar

Badrum och Toaletter

  • Rengör sanitetsporslin såsom handfat, toalett, badkar/duschar
  • Torkar bort fläckar på badrumsskåp, inredning och väggar
  • Putsar badrumsspegel

Kök

  • Utvändig rengöring av köksluckor, fläkt, vitvaror, spis (ej bakom spis) och kakelväggar m m.
  • Invändig rengöring av sopskåp.
  • Rengöring inuti micro

Att tänka på

Extra rengöring av t ex ugn, kylskåp m m tar extra tid. Antingen lägger Ni en extrabeställning eller så hoppar vi över något som passar tidsmässigt.
Vi anpassar oss efter Era förutsättningar men våra duktiga medarbetare hinner bara med en viss del. De har också tider att passa hos andra kunder vilket gör att planering för extratjänster bör beställas i förväg.

Eftersom hemmet är bland det mest privata, vet vi att det är viktigt att det är samma person som kommer varje gång.
För att säkerställa kvalitet och att det är samma person som kommer varje gång, arbetar vi med fast anställda som är schemalagda. Detta innebär också att vi måste ha rimlig chans att planera deras arbete. Avbokning eller flytt av städning bör därför ske senast 14 dagar före för att undvika extra kostnader.

RUT

Tjänsten hemstädning ingår i skattereduktionen för hushållsnära tjänster. Du betalar 50% av arbetskostnaden direkt på fakturan.

Vår hemsida använder sig av cookies. Genom att fortsätta surfa på sidan godkänner du att vi använder cookies. Klicka här för mer information.

Jag förstår